Follow us

Zašto milenijalci ne vole "halo"?

Ljudi između 20 i 35 godina života često odbijaju telefonske pozive, ali to nije zato što su nepristojni ili vaše ime ne mogu da vide ni na ekranu. Pronašli smo 10 razumnijih razloga.

MissBloom TEAM
Zašto milenijalci ne vole 'halo'?

Ako se i dalje ljutite kad vam neko ko ima između 20 i 35 godina ne javlja na telefon, onda ste sigurno dosta stariji od njih. Ne odgovoriti na telefonski poziv nekada je bilo stvar bon-tona. Gotovo isto kao zalupiti slušalicu usred razgovora. Ali, u to vreme je telefon bio jedini oblik brze komunikacije.

Danas mogućnosti rastu, od običnog SMS-a do Snapchata, pa je razumljivo da čavrljanje preko telefona odlazi u istoriju. Ovaj trend je očigledan među milenijalcima. Pošto utiče kako na biznis, tako i na privatnu komunikaciju, jasno je da su naučnici istraživali zašto dominantna starosna grupa ne voli da odgovara na telefonske pozive. Otkrili su najmanje deset razloga, a nijedan nema veze sa kućnim vaspitanjem.

1. Ometaju rad

Telefonski pozivi odvlače pažnju, prekidaju koncentraciju, a neke ljude potpuno izbacuju iz koloseka. Ako odgovore na poziv dok su usred nekog projekta, znaju da im je potrebno 20 i više minuta da povrate fokus. Niko to ne želi!

2. Samoživi su

Kada vas neko pozove, pretpostavlja bar dve stvari: "Moje potrebe su važnije od tvojih" i "Ti imaš vremena". Obe ove pretpostavke su često tačne, ali je još češće to da se na poziv ne odgovara osobi koja je poznata po sebičnosti i aroganciji ovog tipa. Dakle, ako je toliko važno, bolje se najpre porukom raspitati da li onaj koga pozivamo ima vremena za razgovor. Posle ovakve pažnje, malo ko neće naći vremena, čak iako ga zaista nema.

3. Oduzimaju previše vremena

Znate li koliko vremena ljudi provode na dnevnim ljubaznostima i raspitivanju o nečijem zdravlju? Prosečna osoba provede više od osam minuta dnevno samo pričajući o vremenu. Dodajte tome izveštaje o dečijim aktivnostima, rezultatima sportskog tima, šta ćete raditi ovog vikenda - upravo ste potrošili deset minuta pričajući ni o čemu.

Milenijalci ne žele da odgovaraju na vaše telefonske pozive jer se ne zna da li će to trajati deset sekundi, dvadeset minuta ili duže. Zapamtite, oni cene svoje vreme.

4. Neefikasni su

Razmislite o društvenim mrežama, o slanju poruka, čak o imejlu. Recite ljudima šta mislite/želite ili im dajte neku korisnu informaciju. To je to. Ako treba reagovati na neku vašu poruku, i to će se rešiti. Sastavljanje i slanje tekstualnih poruka traje manje od jednog minuta. S druge strane, telefonski pozivi će skoro uvek trajati mnogo duže. Zašto trošiti i nekoliko minuta više na ono što uvežbani prsti mogu uraditi na ekranu za nekoliko sekundi?

5. Dosadni su

Koliko ste puta čuli da vam neko na početku poziva umesto "Zdravo" kaže "Uf" ili "Ko je to?" - čak i onda kada je ta osoba zvala vas? Telefonski pozivi su dosadni! Milenijalci tako misle delimično zato što nisu naviknuti na živ razgovor ili veruju da možda nekog ometaju, ali i zato što svi i dalje primamo previše poziva. Zato bi početna reakcija na "halo" mogla biti negativna.

Zašto milenijalci ne vole "halo"?

6. Stresni su

Jedan poziv nije velika stvar, ali serija telefonskih poziva koje mnogi ljudi primaju svaki dan dovoljno je da nekoga učini prilično nervoznim. Naročito ako radite na mestu sekretara, asistenta ili korisničke službe. Ako vam je posao da nikada ne propustite poziv, to je neverovatno stresno svaki put kada telefon zazvoni - na poslu ili kod kuće. Nemate kontrolu nad svojim danom ili životom. Telefonski pozivi vam mogu doneti samo još više prekovremenog posla i vremenom stvaraju prirodnu reakciju odbojnosti. Ljudi bi radije pisali jer to mogu učiniti onda kada sami žele, i pritom ukloniti brdo stresa.

7. Suvišni su

Zovemo nekoga radi brze komunikacije, zar ne? Postoje stotine drugih načina pomoću kojih možete komunicirati još brže. Osim što možete reći više nego što je potrebno, telefonski pozivi više nemaju mnogo prednosti. Jedna od njih je informacija koja se dobija na osnovu tona nečijeg glasa, našeg ili tuđeg, ali to ima koristi samo u nekim slučajevima. Na primer, kada nekog želite da upozorite ili se izvinite.

8. Nema privatnosti

Koliko ste puta razgovarali putem telefona i morali da šapućete, da se premestite u drugu prostoriju ili da zamolite onog ko vas je pozvao da da prekine vezu i pošalje vam poruku jer niste želeli da vaš razgovor slušaju i drugi? Zbog toga će mnogi milenijalci biti gluvi na zvonjavu telefona i jednostavno odgovarati putem teksta.

9. Nisu lični

Ako želite da zakažete poslovni sastanak, šaljite tekstualnu poruku. Kada vide nepoznat broj, milenijalci će u najvećem broju slučajeva pomisliti da ih zovu anketari ili razni operateri tele-prodaje, što je dovoljan razlog da se ne jave na telefon.

Dakle, smatraju da takvi pozivi upućeni svakom. A u digitalnom dobu ljudi žude da prisnošću i ličnim pečatom. Zbog toga 33 odsto svih upotreba mobilnog telefona zauzimaju tekstualne poruke, a 38 odsto se potoši na društvene mreže, pokazuje istraživanje koje je objavio portal TextRequest.

10. Oduzimaju kontrolu

Kad vas neko pozove, prekida vas u bilo čemu što radite. Milenijalci intimno smatraju da će im telefonski poziv oduzeti kontrolu nad dnevnim rasporedom i dati je osobi koja zove. Vodi ih želja da budu produktivni i da rade stvari onda kada to njima odgovara. Dakle, kada ne odgovore na vaš poziv, to nije zato što su nepristojni prema vama. To je zato što žele da drže stvari pod svojom kontrolom i izvuku najviše iz svog dana.

Ako zaista želite da doprete do milenijalaca, počnite da im šaljete poruke. Sigurno će ih primetiti i najveća je šansa da će na njih odgovoriti.

Tekst: Milica Đorđević

Fotografije: Unsplash

PROČITAJTE JOŠ

<<<<<<< HEAD ======= >>>>>>> master